Instrucións para o curso 2024/25: o que cambia na FP galega

A formación profesional experimentará cambios significativos a partir do curso 2024/25. A resolución publicada o 10 de xullo pola Dirección Xeral de Formación Profesional establece novas directrices para a ordenación e organización dos graos D (ciclos formativos) e E (cursos de especialización). Neste artigo detallamos as claves destas novidades aplicables só para o primeiro curso de oferta ordinaria, modalidade presencial e réxime xeral, referenciando onde se atopan na resolución.

  1. Hai cambios na terminoloxía para nomear as distintas opcións de estudos: onde antes se falaba de réxime ordinario ou modular, pasa a falarse de oferta ordinaria e modular; así mesmo, cando antes se falaba de FP dual, ao dualizarse toda a formación profesional débese falar de FP dual intensiva. (Punto terceiro)
  2. A oferta de FP organízase en dous réximes: o réxime xeral, cunha formación na empresa a partir do 20% da duración nos ciclos de grao básico e de entre o 25 % e o 35 % da duración nos de grao medio, grao superior e cursos de especialización, e o réxime intensivo, que incrementa esta formación ao intervalo entre o 35 % e o 50 %. (Punto terceiro)
  3. Incorporarase nos currículos dos ciclos formativos de grao básico o módulo de Itinerario persoal para a empregabilidade e nos ciclos de grao medio e superior os módulos de Itinerario persoal para a empregabilidade I, Inglés profesional e Sustentabilidade aplicada ao sistema produtivo. Deixarase de impartir o módulo de Formación e orientación laboral. (Punto quinto)
  4. Os ámbitos de FP de grao básico reducen a súa duración tal e como establece a lei, pero finalmente redistribúese esa baixada de horas no ámbito de Comunicación e ciencias sociais I para que “afecte menos” á unidade formativa de Comunicación en linguas galega e castelá, apartado fundamental na formación do alumnado destes ciclos. (Punto sexto)
  5. A formación relativa a prevención de riscos laborais dos distintos módulos deberá impartirse ao inicio do curso escolar, de forma que o alumnado poida contar con dita formación antes de incorporarse ás empresas. No caso de non superala e ao tratarse dun requisito indispensable, o alumnado non poderá asistir á formación en empresa ou organismo equiparado. (Punto décimo primeiro)
  6. Os ciclos formativos de oferta ordinaria, modalidade presencial polo réxime xeral, incorporarán no primeiro curso un período de formación na empresa, contribuíndo á adquisición de entre o 10 % e o 20 % dos resultados de aprendizaxe. 80 horas, como máximo, nos ciclos de grao básico e 200 horas, como máximo, nos ciclos de grao medio e superior. Se non existen prazas dispoñibles nas empresas cun perfil adecuado ao currículo do ciclo, o alumnado non incorporado seguirá coa súa formación no centro educativo. (Punto décimo segundo)
  7. O alumnado repetidor adaptarase á nova ordenación académica. (Punto décimo terceiro)
  8. O alumnado de segundo curso con módulos pendentes de primeiro deberá superar as avaliacións correspondentes, de acordo co currículo do plan de estudos para extinguir. (Punto décimo cuarto)
  9. Para os efectos dunha mellor organización dos centros educativos, o persoal docente en cuxo centro non existira horario lectivo completo da súa especialidade poderá completar a súa xornada lectiva impartindo materias afíns. Para impartir o módulo de Inglés profesional, será preciso acreditar a habilitación lingüística do nivel C1 en Inglés ou, excepcionalmente, o B2. (Punto décimo sexto)

Estas son as ideas principais da resolución, destacando os aspectos organizativos e curriculares para a formación profesional en Galicia no curso 2024/25.

Tamén é destacable que, nas instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de FP do sistema educativo no curso 24-25, publicadas tamén o 10 de xullo, no punto décimo noveno establécese que os centros subscribirán acordos específicos para o desenvolvemento da formación que se realizará nos centros de traballo, tal e como se viña facendo nos ciclos formativos duais.