Aprobado o regulamento da comisión negociadora do Plan de Igualdade

O pasado 28 de novembro celebrouse unha reunión na que se aprobou o regulamento da comisión encargada de negociar o Plan de Igualdade no ámbito do ensino. Desde CCOO valoramos positivamente a aprobación, xa que a gran maioría das emendas que presentamos foron incorporadas. Este regulamento permitirá avanzar nun marco de traballo organizado, que prevé reunións periódicas a partir de xaneiro para abordar a elaboración do Plan.

Diagnóstico inicial: unha análise incompleta

Durante a reunión, abordáronse os datos proporcionados para o diagnóstico da situación actual. A pesar de ser maioritariamente cuantitativos, destacamos importantes carencias en aspectos cualitativos. A Administración comprometeuse a remitir, antes do 31 de decembro, datos desagregados por sexo, o que consideramos esencial para un análise rigoroso da situación de partida.

Entre as principais deficiencias nos datos achegados, subliñamos a ausencia de información detallada e indicadores básicos como o índice de concentración, índice de distribución, fenda de xénero ou índice de feminización. Para coñecer con exactitude a situación actual, resulta imprescindible que a diagnose inclúa estes elementos.

Carencias nos datos achegados

Unha vez revisados os datos proporcionados, identificamos importantes lagoas que dificultan unha visión completa e precisa da realidade. En concreto, precisamos:

  1. Distribución do persoal docente por características clave:
    • Sexo, idade, tipo de vínculo (funcionarios/as en prácticas, carreira, etc.).
    • Xornada laboral: horarios, reducións, teletraballo, turnicidade, contratos parciais, etc.
    • Antigüidade, tipo de centro e distribución territorial.
  2. Equipos directivos:
    • Distribución por sexo segundo o tipo de centro e ensinanzas.
  3. Rangos de idade:
    • Segmentación máis precisa para identificar necesidades específicas por tramos etarios.
  4. Corpos docentes:
    • Datos do corpo 595 (profesores/as de artes plásticas e deseño) e de especialidades.
  5. Retribucións:
    • Non se proporciona ningún dato.
  6. Permisos e excedencias:
    • Información desagregada por sexo, idade, tipo de vínculo e outras variables. Faltan tamén aspectos como lactación, medidas para facilitar a conciliación e uso de espazos específicos nos centros educativos.
  7. Formación profesional:
    • Datos sobre acceso, distribución territorial, tipo de contidos formativos e medidas para facilitar a asistencia a cursos.
  8. Carreira profesional:
    • Información detallada sobre promocións, postos obxecto de mellora e características dos postos promovidos.
  9. Saúde laboral:
    • Ademais de accidentes de traballo e enfermidades profesionais, é necesario incluír datos sobre incapacidade temporal e prevención de riscos laborais, entre outros.
  10. Violencia de xénero:
    • Datos relativos a denuncias, protocolos de comunicación e medidas adoptadas.
  11. Acoso:
    • Datos relativos a denuncias, medidas cautelares, expedientes, etc.

Próximos pasos

Desde CCOO insistimos na necesidade de completar esta información para elaborar un Plan de Igualdade rigoroso e adaptado ás necesidades do persoal docente. Seguiremos traballando para garantir que o diagnóstico sexa o máis completo e exhaustivo posible, de forma que permita abordar medidas efectivas que promovan unha igualdade real no ámbito educativo.

As próximas reunións, a partir de xaneiro, serán claves para avanzar neste obxectivo. Desde o sindicato, seguiremos defendendo os dereitos das traballadoras do ensino galego, mantendo o compromiso coa igualdade e a xustiza social.